vrijdag 26 december 2014

Ambulancewens

Toen mijn schoonmoeder in het hospice Bijna thuis huis in Druten verbleef kreeg zij (voor de derde keer) een folder van Stichting Ambulancewens aangeboden door de thuiszorg. Nu was ze er klaar voor en bedacht dat zij graag eens met een fluisterboot door een natuurgebied had willen varen, maar het was er nooit van gekomen. Anderhalve week vantevoren vulde ik op de site voor mijn schoonmoeder haar wens in en op woensdag 19 november was het zover. Zij werd in Druten opgehaald door een verpleegkundige en de chauffeur en in de buurt van Arnhem werden wij opgepikt door de
ambulance. We reden naar Ossenzijl aan de rand van natuurgebied De Weerribben-Wieden in noord Overijssel. Hier ligt de Groene wens-boot; een speciaal aangepaste fluisterboot waar je met brancard en al
aan boord kan. Vanuit de kajuit van de boot kon mijn schoonmoeder goed om haar heen kijken. We zijn door twee aardige schippers vijf uur rondgevaren door het gebied. Ondertussen vertelde de schipper vanalles over het gebied; de geschiedenis en ontwikkeling ervan en de planten en dieren die er voor komen. We hebben genoten!
Toen we om vijf uur weer in het boothuis aankwamen begon het al donker te worden. De ambulance bracht ons weer terug naar waar onze auto stond en mijn schoonmoeder werd keurig afgeleverd in het hospice. Het was een fantastische dag!

1 opmerking:

1972Galadriel zei

blij dat dit bestaat, mooi om te lezen dat jullie zo genoten hebben.