

Ik ben een beetje laat deze winter, maar nu hangen ze hoor!
Bij thuiskomst wachtte ons een prachtig boeket met een lief kaartje erbij van vrienden. Het staat naast het bloemstuk dat ik van de crematie van mama gisteren mee naar huis nam op de eettafel. De kaars die op de crematie heeft gebrand brand nu op het dressoir (wel met onderzetter hoor !;-) en de kaarten die ik kreeg staan er ook. Zo heb ik een beetje van gisteren mee naar huis genomen.
Vroeg in de avond gingen we gewapend met mama's bril, horloge en oorbellen naar de rouwkamer om mama te bezoeken. We schrokken wel even toen we eerst binnen kwamen maar met haar bril op zag ze er meer uit als zichzelf.
Toen ik dit weekend op zoek ging naar een borduurwerkje kwam ik de kruissteekauto's weer tegen. Tante Mies is ooit begonnen aan een kruissteekwerkje met allerlei auto's (zij was degene die altijd zat te handwer- ken herinnert mijn vader zich). Een Renault uit 1906 zat in een krakkemikkig lijstje, het werkje is al helemaal vergeeld en een aantal andere auto's zaten al af in de plastic hoes waar ook de patronen inzaten. Omdat mijn moeder niet meer kon handwerken (door MS) hebben we een paar jaar geleden haar spulletjes doorgekeken en weggegeven wat nog gebruikt kon worden. Het autohandwerk ging met mij mee want het was nog niet af en mijn moeder (en ik) vond(en) het leuk als ik het verder af zou maken. Ik kon zo beginnen want de vorige keer dat ik er mee bezig was had ik stof en garen bijgekocht en had ik zelfs de plaats voor de eerste steek al bepaald in de nieuwe lap :-)
De laatste week is de broccoli die in de tuin groeit bedekt geweest met sneeuw. Vandaag zijn de planten weer zichtbaar, de blaadjes hangen er zielig bij. Hoog tijd om te oogsten. Eén van de drie minibroccoli-tjes ziet er niet meer goed uit. We hebben elk één klein bloempje broccoli. Het heeft veel meer smaak dan de broccoli uit de supermarkt. Zeker voor herhaling vatbaar wat mij betreft.
Dit jaar had ik een V&D agenda gedrukt op FSC papier. Die hadden ze dus niet meer voor 2010 :-( Toen ging ik dus op zoek naar een andere agenda en toen vond ik deze inieminie agenda met handige elastiekjes om de hoeken om 'm dicht te houden in de tas. Er lag er maar 1 in de winkel waar ik 'm kocht. Vandaag heb ik de eerste afspraken er in geschreven.
Toen ik vanochtend op zolder was was het zolderraam bedekt met sneeuw en deed de zon erg haar best erdoor te schijnen. Ik heb de sneeuw van het raam geveegd zodat de zon lekker naar binnen kon schijnen. Toen bedacht ik me dat onze nieuwe zonnepanelen in de tuin natuurlijk ook ingesneeuwd waren dus die moesten ook ff een handje geholpen worden. Nu nog wachten tot de zon de zonnepanelen bereikt :-)
Vier(!) jaar geleden las ik het boek The time traveler's wife en gisteren ging ik naar de verfilming hiervan met een vriendin. Toen ik zag dat de film draaide ging ik recensies zoeken en die waren niet lovend. Toch ben ik blij dat ik de film ben gaan zien want ik vind 'm mooi! Natuurlijk heeft de film niet de diepgang van het boek (dat kan ook helemaal niet in minder dan 2 uur) maar het boek en de essentie ervan zijn mooi aangehouden/overgenomen in het script en dat maakt het verhaal heel mooi ondanks alles wat is weggelaten.
Op de parkeerplaats voor het gebouw (na de slagboom) stonden op 1 Peugeot (vast van een bezoeker) na allemaal Mistubishi auoto's. We werden ontvangen met koffie en vlaai (natuurlijk :-), waarna we een presentatie en film kregen over het bedrijf en de auto's die momenteel gemaakt worden (de Colt en de outlander). Ook Nedcar heeft te maken met de recessie en de gastvrouw vertelde ons dat elke auto die we op de band zien staan al verkocht is. Ze hebben geen voorraden, dus maar een klein autoveldje naast de fabriek. De fabrieksmedewerkers zijn de afgelopen tijd in deeltijd WW bijgeschoold zodat ze op elke plaats op beide productielijnen kunnen werken. Zo kunnen ze met weinig mensen de fabriek draaiende houden.