zaterdag 23 februari 2008

Klimaatbos Natuurmonumenten

Natuurlijk wordt met het planten van een paar bomen het 'klimaatprobleem' niet opgelost. Minder en schonere energie gebruiken en minder afval en CO2 produceren hebben een groter effect als iedereen dit zou doen, maar ondertussen vind ik dit wel een leuke actie van Natuurmonumenten om aandacht te vragen voor de afbreuk die de mensheid aan de wereld doet. Ik las voor het eerst over deze actie gisteren of eergisteren in Metro. Vanochtend las ik er ook over in het blad Natuurbehoud van Natuurmonumenten. Natuur kan er niet genoeg zijn wat mij betreft en zodoende kocht ik voor mijn lief en een aantal familieleden een boom bij Natuurmonumenten Natuurlijk wil ik zelf ook een boom en deze kwam dus direct op mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag. Vanmiddag zijn we meteen (met openbaar vervoer natuurlijk) afgereisd naar de Flevopolder om op de eerste dag van deze actie 'onze' bomen ook nog zelf te planten! Aldaar heeft mijn lief ook nog een struik (Gelderse Roos) voor mij gekocht (kon niet via internet). De batsen stonden klaar en samen hebben we in zeeklei gegraven om onze zes bomen en één struik te planten, vier handen maken licht werk :-) Er stonden al aardig wat boompjes in de aarde op het perceel, in totaal willen ze 60.000 bomen en 20.000 struiken neerzetten. Dat wordt een prachtig bos :-) Op de foto wijs ik het perceel aan waar 'onze bomen en struik' staan.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

gaaf, je eigen mini-bosje. ik had vorig jaar een appelboom, dit jaar adopteerde ik een kip. andersoortige actie, maar ook leuk en nuttig.
oja, ik heb je getagd. getagged. getag'd. nouja getikt dus.

Moutarde zei

heu, getikt? Moet ik iets doorgeven nou ?
Leuk dat je ook een kip hebt geadopteerd. Wat voor appelboom had je ?

Anoniem zei

nouja, aangetikt dan :)
kijk maar op mijn blog, dan zie je het.

mijn boom was een Elstar van adopteer een appelboom punt nl. ik kook en bak er nog steeds mee, want we hebben de hele oogst ingevroren.

mijn kip is minder spannend. geen plukdag, geen bordje eraan. alleen maar bonnetjes om af en toe een doosje eieren te halen bij de biowinkel.