zaterdag 6 juni 2009

Verkeerde zuinigheid

Nou dacht ik leuk bezig te zijn door de wasmachine voor te vullen met water uit de regenton. De wasmachine dacht daar echter anders over en werd zo dorstig dat hij niet meer wilde ophouden met water pakken. Gelukkig kon er snel een Miele monteur komen en die vertelde dat onze wasmachine niet geschikt is om zelf water toe te voegen voor of tijdens een wasbeurt. Ze hebben wel wasmachines die je kan vullen met warm water, maar 'vullen uit alternatieve bronnen' kan niet. Onze wasmachine doet het gelukkig weer, dus wel hoeven geen nieuwe te kopen. Mijn 'zuinigheid' leverde ons helaas een rekening van €100 op :-( En het regenwater... dat gebruik ik om de wc (beneden) door te spoelen.

2 opmerkingen:

1972Galadriel zei

Oei, dat is een tegenvaller. Mijn machine kan er gelukkig wel tegen als ik zelf water toevoeg (via het zeepbakje) maar als ik ooit een nieuwe machine aanschaf, zal ik daar toch ook op moeten gaan letten.

Moutarde zei

mja, met een bovenlader lukt dat niet (het zeepbakje zit namelijk onder de deksel verscholen als de machine aan staat). Wil jij wat regenwater van mij ?:-)