woensdag 25 augustus 2010

Larimar

Vandaag kreeg ik mijn larimar-hanger in de post, waar ik al een aantal dagen naar uit zat te kijken. Ik vind 'm heel mooi gelukt. Hij ligt nu in de zon op te laden (na een goede wasbeurt).
Een paar weken geleden hebben we voor mijn verjaardag een bezoek gebracht aan Edelsteenslijperij de Sprong in Soest. Daar heb ik een aantal stenen hangers gekocht en kreeg ik een (afval)stukje larimar. Het is moeilijk aan te komen. Ik wilde het graag als hanger dragen dus is het geslepen en dit is het resultaat.Ik maakte voor het eerst kennis met de Sprong toen ik het boekje van G.P. Espeet las; Zo genezen edelstenen. Een aantal jaren geleden had ik een hanger van bergkristal van mijn schoonmoeder gekregen, daarom las ik met interesse het boekje. Naar aanleiding van het boekje bezocht ik de slijperij (waar de zoon van meneer Espeet nu werkt) om een paar stenen aan te schaffen. Ik ben goed geslaagd toen. Helaas bleek mijn hanger 'echt glas' en heb 'm verruild voor een bergkristal. Voor ons bezoek een paar weken geleden heb ik De kristallengids van Judy Hall aangeschaft en van voor tot achter gelezen en doorgespit. Ik zou alles (nou ja, veel in ieder geval) wel willen kopen, maar dat is minder handig want ik kan niet alle stenen tegelijk dragen :-| Vanaf morgen ga ik deze steen dragen :-D

Geen opmerkingen: