dinsdag 21 juni 2011

Hechting enzo

Een week geleden verliet ik met een flink verband om mijn vinger het ziekenhuis na een kleine operatie. Na twee dagen had ik genoeg van het verband, dus haalde ik het er af zodat ik alleen nog een pleister die de chirurg op mijn vinger had gedaan overhield. Zaterdagavond had ik daar ook genoeg van. Ik kon mijn vinger niet goed buigen en daardoor (had ik
het gevoel dat) de verdovings- vloeistof niet goed uit mijn vinger weg kon. De vinger bleef dik en gevoelig waar de vloeistof was ingespoten. Er af met het ding dus. Zo zag het er uit (zie boven). De hechtingen heb ik sindsdien niet meer afgedekt en dat gaat heel goed. De hechtingen kan ik heen en weer bewegen en ik heb er weinig last van. Ik heb echter pas volgende week een afspraak om de hechtingen er uit te halen en aangeizen de wond netjes dicht is heb ik
maar eens geinformeerd bij de poli. Ik kreeg een alleraardigste dame aan de lijn die mij uitlegde dat het geen probleem was als twee van de hechtingen erg ruim zaten. Ik mocht het met een pleister afdekken als het lastig was. Op mijn vraag of ik ook zelf een hechting mocht wegknippen antwoordde ze positief (als de wond netjes dicht is). Na het douchen vandaag heb ik dus de ruimste hechting verwijderd, maar ff rustig beginnen dacht ik. Ik ben benieuwd hoe het gaat; ik verwacht prima.

Geen opmerkingen: