dinsdag 13 september 2011

Flash verjaardagsfeestje

Vandaag is het een week geleden dat mijn schoonmoeder 75 jaar werd. Zondag had ze ons uitgenodigd om dat te vieren en we wilden er iets bijzonders van maken. Mijn schoonmoeder zou tot ongeveer half 11 bij mijn schoonvader in het verpleeghuis zijn dus hadden we met één van haar zussen afgesproken om eerder in haar flat te zijn zodat we konden deze konden versieren, de laatste had leggen aan de taart en koffie zetten enzo. Mijn schoonmoeder hadden we gezegd te
wachten tot ik en mijn lief haar kwamen ophalen bij schoonvader. Om 10 uur waren we bij de flat en daar troffen we zus, broer en schoonzus. In de flat begon mijn lief meteen slingers te hangen, broer pompte ballonen, zus hing andere versieringen op, schoonzus zette de meegebrachte bloemen in het water en ik smeerde de kersenvlaaivulling op de mon chou taart (met Bastognekoekbodem) die we een dag eerder thuis hadden gemaakt. Al snel kwamen ook tweede zus met man. In een half uur was alles aangekleed en klaargezet en gingen we mijn schoonmoeder ophalen. Voordat we de deur uit gingen nog snel iedereen een toeter gegeven zodat schoonmoeder feestelijk ontvangen kon worden. Toen we terugkwamen zag mijn schoonmoeder op de galerij al de 'hartelijk gefeliciteerd'-slinger in het keukenraam hangen. Bij binnenkomst werd luid getoeterd :-) Terwijl mijn schoonmoeder iedereen begroette zette mijn lief de cijfers die hij op het laatste moment nog had gekocht op de taart. Ik ging met het fototoestel in de aanslag zitten zodat ik hem kon fotograferen als hij met de taart de huiskamer binnenkwam. Natuurlijk werd daarbij gezongen :-) Schoonmoeder kreeg een stukje taart met muziekkaarsje :-) Toen moesten we nog snel de cadeautjes geven voordat we naar het pannekoekenhuis vertrokken met de hele club. We hebben heerlijk gegeten in pannekoekenhuis de Duivelsberg. Na het eten hebben we de feesttent weer afgebroken, de afwas gedaan en vijf uur nadat alles was opgebouwd was er niets meer te zien van alle feestelijkheden. Nou ja, hier en daar hing nog een ballon als aandenken. Ik denk dat ik nu een beetje een idee heb hoe mensen in een flashmob zich voelen.

Geen opmerkingen: