zondag 26 augustus 2012

Rajdhani

We gingen een kijkje nemen in een winkelcentrum niet al te ver van het hotel. Dit soort winkelcentra vind je door heel Bangalore en worden vaak aangeraden aan toeristen. Ik vond er persoonlijk weinig aan want ik hou niet van winkelen en bovendien wil ik als ik in het buitenland ben naar lokale winkels en deze winkelcentra hebben voornamelijk moderne winkels. Wat ik wel heel leuk vond was het restaurant wat we naast het Foodcourt (allerlei fastfood-tentjes)
vonden: Rajdhani. Natuurlijk vegetarisch (wat de meeste mensen in India eten) en allemaal kleine potjes en hapjes op een soort bord/blad. Overigens geen regionaal eten (maar uit de provincie Radjastan), maar zo nauw keken we ook weer niet ;-) Bij binnenkomst in het restaurant krijg je een geel streeptje tussen je wenkbrauwen. Voor het eten komt er een meneer met een kan lauw water zodat je je handen kunt wassen. Daarna komen er een hele
zwik obers die allemaal een paar gerechtjes bij zich hebben en dat in verschillende bakjes en op je blad opscheppen. De chapati gebruik je om te dopen in verschillende bakjes. Het is behoorlijk pittig en blussen kan met het yoghurtachtige gerechtjes in het grootste bakje. Ik ben niet zo van het hete eten, maar ik had geen keus en besloot me er aan over gegeven. Het viel best mee; ik had verwacht nog uren met een brandende mond rond te lopen, maar dat was al over voor we het restaurant uit waren. Een leuke ervaring en ook lekker!

Geen opmerkingen: