woensdag 30 december 2009

Borduurwerk

Toen ik dit weekend op zoek ging naar een borduurwerkje kwam ik de kruissteekauto's weer tegen. Tante Mies is ooit begonnen aan een kruissteekwerkje met allerlei auto's (zij was degene die altijd zat te handwer- ken herinnert mijn vader zich). Een Renault uit 1906 zat in een krakkemikkig lijstje, het werkje is al helemaal vergeeld en een aantal andere auto's zaten al af in de plastic hoes waar ook de patronen inzaten. Omdat mijn moeder niet meer kon handwerken (door MS) hebben we een paar jaar geleden haar spulletjes doorgekeken en weggegeven wat nog gebruikt kon worden. Het autohandwerk ging met mij mee want het was nog niet af en mijn moeder (en ik) vond(en) het leuk als ik het verder af zou maken. Ik kon zo beginnen want de vorige keer dat ik er mee bezig was had ik stof en garen bijgekocht en had ik zelfs de plaats voor de eerste steek al bepaald in de nieuwe lap :-)

Geen opmerkingen: