donderdag 30 december 2010

Oliebollen

Ik ben niet echt een oliebolleneter, maar eet er meestal een paar voor de gezelligeheid... als ze lekker zijn. Dit jaar laten we niets aan het toeval over en omdat we vandaag in Nijmegen moesten zijn, zijn we doorgereden naar de dichtstbijzijnde lekkere oliebollenbakker (nr. 7) volgens de test in het AD: De echte bakker; Lammers in Heesch (geen goede zaken dit jaar in Nijmegen/Arnhem): op het moment dat je de eerste hap neemt weet je 'ik wil nog een hap.' En dat is een teken dat het wel goed zit. Wat heet. Als je niet uitkijkt, eet je ook je vingers er nog bij op.
We waren er rond een uur of 10 en het was lekker rustig in de winkel (veel werd via internet besteld hoorden we later). Mijn ervaringen met het 'De echte bakker' logo zijn niet altijd even positief geweest, maar dit is een plezierige zaak, licht, schoon, netjes en erg vriendelijk personeel. Toen ik een foto maakte riep één van de dames
'oh, we gaan op de foto!', 'voor mijn blog' antwoorde ik. Zo raakten we in gesprek, ze vonden het zo leuk dat ze zo hoog geeïndigd waren, veel bestellingen, hoeveel mensen zouden er nog gaan komen vroegen ze zich af. Ja, er kwamen meer mensen uit de richting Nijmegen hier oliebollen kopen, zo leuk! De gluhwein was nog niet warm anders hadden ze ons wat geschonken (nou ja, ik moest nog rijden dus sowieso niet voor mij). Gewapend met twee zakken oliebollen (met en zonder), een doos appelbeignets en een stokbroodje voor het gourmetten morgenavond vertrokken we weer richting Gelderland .

Geen opmerkingen: