zaterdag 4 december 2010

Pupcursus

Omdat ik helemaal geen ervaring heb met honden leek het Janny van de hondencreche handig dat ik meeliep met de pupcursus die zij op zaterdagochtend geeft. Vorige week liep ik voor het eerst mee (met de tweede les al) en ik vond het heel leerzaam en ook hartstikke leuk. Al die kleine hondjes die proberen te doen wat de eigenaren van ze vragen :-) Zowel vandaag als vorige week lag er sneeuw, dus waren er dekentjes beschikbaar zodat ze niet in de sneeuw hoefden te zitten. Niet dat ze daarvan gediend waren, ze waren vooral leuk om in te happen ;-)
Thuis liet ik mijn lief zien wat ik zoal had gezien. Sully blijkt namelijk ook hondenbrokjes te lusten en daarmee kon ik mooi demonstreren hoe je een pup (of in dit geval een poezel) leert te zitten. Sully begint als een gek te happen als ik een brokje voor zijn neus hou en ai, ai... wat heeft hij scherpe hoektandjes :-( Overigens werkt de 'kom'-oefening met behulp van brokje perfect om Sully uit de slaapkamer te krijgen net voordat we het licht uit doen. Hij is zelden zo hard de slaapkamer uit gerend!

1 opmerking:

1972Galadriel zei

Haha..klinkt goed! Veel plezier op de puppycursus.