donderdag 28 september 2017

Hernieuwde kennismaking met Zentangle

Het was al een tijdje geleden dat ik een Zentangle gemaakt had en het wilde niet zo lukken. Dus ben ik naar een tekenles gegaan voor een hernieuwde kennismaking. Gisteren was mijn eerste les en ik ben tevreden met het resultaat. Dit is Undo:
Hieronder zie je W2. Ik was begonnen met hulplijnen te maken toen de lerares suggereerde dat het niet de bedoeling was hulplijnen te gebruiken. Ik ben toen opnieuw begonnen zonder hulplijnenen ondanks dat ik bezorg was over de schots en scheve start ziet het eindresultaat er heel natuurlijk uit.
Vanmiddag ben ik aan de slag gegaan met twee tangles die ik in de mail kreeg via Tangle Patterns. Als eerste een poging om Olipze onder de knie te krijgen:
De linker tekening is uit de losse hand zonder hulplijnen. Ik vond het moeilijk om de verhou-dingen goed te krijgen. De rechter tekening heb ik kloksgewijs gemaakt en start vanaf 9. Eerst alleen met horizontale hulplijnen en later met verticale lijnen erbij (vanaf 12). Ik moest natuurlijk wel denken aan wat de lerares gisteren in de les zei over hulplijnen (alhoewel ik die in eerdere tangels wel heb gebruikt en weg gegumd). Om de tangle onder de knie te krijgen vind ik de hulplijnen wel erg handig. Het helpt me de juiste proporties te oefenen. In het laatste hoekje heb ik de hulplijnen weg gegumd. Ondanks de niet perfecte 'wormpjes' ziet het er mooi uit :-) Onderstaande tangle Clob vond ik makkelijker (ook al heb ik twijfels hoe rond de lijnen op de 'kokers' zouden moeten zijn).
Ik ben tevreden met het resultaat (en heb een vraag voor de lerares volgende week :-))

Geen opmerkingen: