zondag 8 oktober 2017

Zentangles

Gemaakt in de les van vorige week

De tekening hieronder was een oefening met schaduw. Vreselijk frustrerend omdat ik de diepte niet zie.
Bovenstaande tekening maar even aan de kant gelegd en onderstaande tekening gemaakt, waarna ik me weer rustig voelde :-)


'Huiswerkopdracht' voor de tekenles
De driehoekvorm heet Munchin. De lerares had voorgesteld daar een nieuwe tekening mee te maken en een ronder motief met dunne stift erbij te tekenen. Voor die rondere vorm leek Quandary me wel mooi. Ik heb ook gestoeid met C-rendipity zoals je ziet, maar deze vind ik vanwege de afmeting minder geschikt voor deze huiswerkopdracht.

























De grootste uitdaging na het tekenenen van Munchin was het over-winnen van de angst om de tekening te verpesten zodra ik Quandary zou toevoegen. Ik wilde ook niet de rest van het vel opvullen dus kwam ik op het idee met potlood een ovaal te tekenen en dat te vullen. Met het volgende resultaat :-D

Geen opmerkingen: