dinsdag 28 april 2020

Bijenborder

Een tijdje geleden kreeg ik via Nudge een berichtje over The pollinators. Een groep mensen die zaadjes uitdeelt zodat in veel tuinen planten/bloemen komen te staan waar bijen blij van worden. Een soort voedselbank voor bijen dus. Ook ik had een zakje zaad opgehaald een paar weken geleden alleen had ik de data verwisseld. Ik dacht dat de zaaidag afgelopen vrijdag was, maar die was dus woensdag al geweest :-0 Twee weken geleden hebben we twee schuttingpalen moeten vervangen omdat de palen die er stonden waren verrot/afgebroken. Er stond al niet veel in de border, maar na een middagje door de border lopen met 3 man en 1 vrouw leek het helemaal nergens meer op. Ik was eerst van plan alleen dat zaad in de border te strooien en het daarbij te laten. Totdat we afgelopen zaterdag naar een tuincentrum gingen om naar trellis te kijken. Die hadden ze niet, maar wel allemaal leuke plantjes! Nu staat er ook Campanula Addenda, Lavendel Stoechas bij; vers uit het tuincentrum en ik heb wat maagdenpalm ieniemini plantjes en twee ligusterachtige struikjes die zijn komen aanwaaien, verkast uit andere delen van de tuin.
Nu ziet de border er zo uit!

Geen opmerkingen: