woensdag 29 april 2020

Mijn (autowas)straat

Tja, de auto wordt nou eenmaal vies. Nu Rekel en ik regelmatig naar het bos gaan ligt het accent wat meer op zand en modder. Toch wel fijn als de auto af en toe gewassen wordt :-D De lokale wasstraat is handig, maar kost geld en ik weet niet in hoeverre zij milieubelastend zijn. Vroeger thuis wastte ik vaak de auto van mijn vader om wat extra zakgeld te verdienen, dus ik kan het heel goed zelf. Maar ja, geen zin in tuinslang, naspoelen en drogen dus daar heb ik het volgende op gevonden. Bij regenachtig weer: zet de auto onder de carport vandaan en wacht tot het geregend heeft (= gratis voorspoelen), maak een sopje van biologisch autowasmiddel en zeep de auto lekker in, wacht een volgende bui af en de auto is schoongespoeld. Nadrogen gaat vanzelf als het stopt met regenen :-) Een weerapp is wel handig want het liefst plan je het insoppen tussen twee buien in (motregen kan ook heel goed; heb ik vandaag gedaan). Mijn favoriete wasstraat? Mijn eigen straat!

Geen opmerkingen: