woensdag 8 augustus 2007

Yoga

Ooit 'toen ik nog naar de sportschool' ging heb ik een paar lessen poweryoga gevolgd. Dat ging me veel te snel. Tegenwoordig beweeg ik 'in mijn eigen sportschool' op zolder. Eén van mijn nieuwste aanwinsten is een yoga voor beginners-dvd. Yoga lijkt me een uitstekende manier om 'mijn energie' in beweging te houden en mijn gewrichten soepel te houden. Soepele gewrichten kan ik goed gebruiken want overtollige energie en stress blokkeert mijn gewrichten en dat is vervelend.
De eerste keer dat ik yoga deed met deze dvd was ik na 13 minuten oefeningen zo moe (trillerig in mijn spieren) dat ik ben gestopt. Verrassend pittig vind ik de oefeningen. Bij yoga zit het niet zo zeer in energie gebruiken door beweging/rondhuppelen en springen, maar door spierspanning om de houding uit te voeren. Vier keer per week raadden de dames die de instructie geven me aan. Na vier keer elke keer wat langer oefenen tot ik het genoeg vind, ben ik al 43 minuten zoet met oefeningen. Niet slecht!

Geen opmerkingen: