zondag 5 augustus 2007

Zzzzzzzooooooooooooeeeeeeeeeeeeefffffffffffff

Daar kwam Moutarde voorbij vliegen :-)
Geen tijd genomen om te bloggen de laatste anderhalve week, nu even 'bijpraten'.
Allereerst natuurlijk mijn verjaardag anderhalve week geleden. Prima weertje wat mij betreft die dag, niet te warm, niet te koud. Eindelijk weer eens een reden om in de huiskamer eens even dringend wat spullen op te ruimen waarvan ik al een hele tijd dacht 'oh ja, dat moet nog daar naartoe' en wat er vervolgens niet van kwam. We kunnen ook weer het tafelblad zien en ik hoef niet meer over de stapels papieren heen te 'afstandbedieningen'. De afstandsbediening kan heel luxe op de bank blijven liggen en kan zonder obstakels de apparatuur bereiken :-0 Volgens mij geniet ik nog het meest hiervan. Cadeautjes zijn leuk, maar elke dag ruimte en opgeruimdheid ervaren in m'n huis scoort hoog. Heel hoog!
Afijn, de dag zelf kwamen mijn ouders en schoonouders op bezoek. Konden ze ook eindelijk de nieuwe meubels en de tuin bewonderen. Mijn moeder moest aan de eettafel zitten voor koffie en dadelpruimenkoek (biologisch), dus na haar één keer heen en weer te hebben gereden heb ik besloten al het bezoek aan tafel uit te nodigen, zodat mijn moeder daar niet alleen zat. Dat beviel me heel goed, veel gezelliger zo in plaats van zo ver van elkaar vandaan. Die houden we er in dus, voor volgende bezoeken (mag iedereen gelijk aan tafel plaats nemen :-)
Zaterdag kwamen zusje en haar lief op bezoek. We hebben heerlijk in de tuin in het zonnetje zitten kletsen. Zusje had het idee om ook Ede te overwegen als plaats waar ze naartoe willen verhuizen eventueel. Mij lijkt het een leuk idee omdat ik dan ook dicht bij hen woon als er eventueel een neefje of nichtje gaat komen. Dan is het een stuk makkelijker om daarbij betrokken te zijn. Stiekem droom ik dan dat ik misschien wel oppas/tante mag spelen voor een deel van de tijd dat zusje en haar lief werken. Maargoed, dat is nogal vooruitlopen op de zaak. Wel hebben we door Ede gereden om wat van het dorp te laten zien (mogelijk toekomstige woning?) en zijn we door het centrum gewandeld. Heel wat anders dan de grote stad waar ze nu wonen, maar wat mij betreft zeker voldoende voor de dagelijkse (boodschappen)behoeften. Lekker Grieks gegeten ter afsluiting van het bezoek.
Maandag met schoonmoeder naar het ziekenhuis voor infuus en bloedcontrole. De oncoloog is tevreden en ze mag maandag met de langverwachtte volgende (pillen)chemo beginnen. Dinsdag post rondgebracht. Wat kan ik daar van genieten als het lekker weer is! Dinsdagavond bleef een vulling aan een plakdropje hangen, daar kon ik dus mooi woensdag voor naar de tandarts. Na de tandarts wat boodschapjes gedaan en naar het station om mijn lief op te halen. Tegenwoordig fietsen we vaak samen naar het station, 's ochtends vroeg als hij naar zijn werk gaat en 's middags op de terugweg. Goede lichaamsbeweging en we kunnen wat kletsen onderweg. Ik heb dus ruim anderhalf uur op het station zitten wachten omdat er in Nijmegen eerst geen trein naar Arnhem (of verder) kwam en toen zat de trein die kwam ook nog achter een goederentrein! Gelukkig had een goed boek bij me en heb ik met het uitzendbureau gebeld dat ik wel weer eens een dagje wilde werken. Om 8 uur 's avonds werd ik nog gebeld of ik donderdag van 6.00 tot 15.00 wilde werken. Natuurlijk! Meteen m'n tas in gaan pakken en naar bed, want ik moet dan om half 5 opstaan.
Donderdag dus vroeg uit bed. Heerlijk rustig op weg naar Amersfoort en lekker gewerkt. Vandaag toch maar niet mijn lief van het station op gaan halen, ik had wel even genoeg beweging gehad tijdens het werken. Er lag ook nog post voor me klaar om in de wijk waar ik woon rond te brengen. Deze wijk wilde ik al langer eens lopen en nu was de vaste bezorger op vakantie. Vrijdag de post weggebracht, zo zie je je eigen wijk eens van een andere kant. Het was wederom lekker weer dus ik heb me prima vermaakt! Mijn lief opgehaald van het station en boodschappen gedaan (een noodzakelijk kwaad).
Wow, ik heb echt het gevoel dat ik veel gedaan heb deze week. Ook aan taakjes die ik niet zo leuk vind maar die wel gedaan moeten worden. Schouderklopje voor mezelf !;-)
De komende weken zal ik ook zoet zijn met vier dagen werken de komende twee weken, de post, een bookcrossing bijeenkomst in Twello en een extra postbezorging in de vorm van Ikea gidsen over een week. /note to myself: neem voldoende rust tussendoor anders is het huilen geblazen over twee weken. Ja, mama ;-\
Nou nog die nieuwe pc goed aan de gang krijgen waar we al ruim een week mee aan het klooien zijn...

Geen opmerkingen: