vrijdag 18 september 2009

Huisschilder

Ik krijg het bijna niet uit mijn strot als ik als beroep huisvrouw moet zeggen. Ja ik ben vrouw, maar ik kom best buitenshuis :-P Verder ben ik niet alleen poetsvrouw, maar ook administrator, planner, chauffeur (zolang mijn lief zijn rijbewijs nog niet heeft), tuinier, kok, trouble shooter, manusje van alles, etc. Deze dagen ben ik huisschilder.
September is een mooie maand voor buitenschilderwerk heb ik gemerkt, niet te warm niet te koud en niet te vaak regen. Vorig jaar hebben mijn lief en ik in zijn septembervakantie een aantal kozijnen en betonranden van ons huis geschilderd. We hadden de betonrand onder het ienieminie zolderraampje één keer geschilderd en die moest eigenlijk nog een keer. De hor van dat raampje zat daarvoor niet meer vastgeschroefd en daarom kon het raampje niet onbewaakt openstaan voor het geval onze kat er tegen aan zou gaan staan en met hor en al op het dak van de carport zou belanden. Hoog tijd om die betonrand ff af te maken. Tja, dan ben ik zo iemand die het zonde vind voor zo'n klein stukje een kwast en roller te verbruiken nog afgezien van de hoeveelheid verf die je met het verfbakje weggooit. Dus toen ik toch met de betonverf aan de slag moest ben ik meteen maar de (de enige op grondniveau) betonrand onder het huiskamerraam gaan schuren (en gaten dichtplamuren). Van het één komt het ander, dus vandaag verf ik de betonrand onder het huiskamerraam voor de tweede keer en dan ook meteen het kozijn van het zolderraampje voor het eerst en de (relatief lage) dakgoot van de carport die ook dringend wat verf nodig heeft. Morgen ben ik dus ook nog zoet (tweede laag kozijn en dakgoot) en daarna is mijn taak als huisschilder weer even klaar :-) Wel hoog tijd om een schilder te regelen voor de eerste etage en dakgoten /me zet andere pet op 8-D

Geen opmerkingen: