dinsdag 15 september 2009

Andere ochtendspits

Normaal gesproken houdt mijn ochtendspits in dat mijn lief en ik tegelijk in de badkamer willen zijn, maar vanochtend stond ik voor kwart over 7 al drie keer met de auto in de file.
Toen vanochtend om half 6 de wekker van mijn lief af ging ben ik even opgestaan om naar de wc te gaan. 'Het regent' was de melding van mijn lief toen we elkaar in de gang tegenkwamen en een kusje gaven. Rond deze tijd betekent dat dat ik moet afwegen of ik mijn lief met de auto naar het station rijdt (en dat hij vroeg thuis gaat zijn) of dat ik mijn lief op de eerste bus laat wachten (en dat hij flink later thuis gaat zijn). Eenmaal weer in bed bleek dat slapen toch niet meer zou gaan lukken, dus was ik al aan het opstaan toen mijn lief zachtjes de slaapkamerdeur open deed om te vragen of ik hem naar het station wilde rijden. Ik sprong in mijn kleren, zette mijn bril op en greep pod en een appel om rond 10 voor 6 in de auto te stappen.
'De trein gaat om 5 over 6' was de melding; doorrijden dus. Het was nog rustig op de weg, dus om 6 uur waren we op het station. 'Oh, oh, er is iets met de treinen'; dit betekent 'Rij je me naar m'n werk?'. Terwijl mijn lief op zoek ging naar meer informatie las ik 'Gebroken bovenleiding tussen Arnhem en Ede-Wageningen' al knagend op mijn pre-ontbijtappeltje. Dat ziet er niet naar uit dat er een trein ging rijden voorlopig, dan maar naar Arnhem rijden dacht ik, dat scheelt weer (hoef ik niet helemaal naar Nijmegen). Lief kwam weer in de auto zitten, kreeg de melding dat ik 'm naar station Arnhem zou brengen waarna ik koers zette naar de N224. Onderweg keek mijn lief met zijn telefoon op internet om aldaar te lezen dat er voorlopig ook geen trein van Arnhem naar Nijmegen zou gaan vertrekken (die stonden waarschijnlijk vast in Veenendaal - de Klomp). Afijn, in plaats van over de A12 Arnhem in te rijden reed ik dan maar meteen de A12/afslag A50 op. File bij de bruggen natuurlijk en iets na half 7 kon mijn lief verder (ondertussen droog) wandelend naar zijn werk. Pod aangesloten en met muziek ging ik weer op pad. Op de terugweg bij de bruggen en aansluiting met de A12 kort in de file gestaan. Rond kwart over 7 was ik weer thuis (met 'gewassen' auto want in Ede regende het nog:-)). Dat was eens een andere ochtendspits, met dank aan het weer, mijn lief en Mr. Micra.

3 opmerkingen:

1972Galadriel zei

Jeetje, wat moet je vroeg je bed uit....Ik ben toch wel heel blij dat ik op 10 minuten fietsen van mijn werk woon :)

groetjes,
Gala

Moutarde zei

Mijn lief reist graag buiten de spits (ook in het openbaar vervoer). Dus staat íe vroeg op (en ik iets later normaal gesproken) en gaan we vroeg naar bed :-)
Verder woonden we ooit in Nijmegen en zijn we naar Ede verhuisd voor zijn werk (om vervolgens weer in Nijmegen werk te vinden waar íe het vreselijk naar z'n zin heeft). Ach, misschien gaan wij ook nog wel weer eens die kant op... (verhuizen).

Moutarde zei

Geen andere ochtendspits voor mij meer overigens zodra mijn lief zijn rijbewijs heeft (verwacht eind dit jaar) :-)