vrijdag 17 september 2010

Fijt

au, au, mijn vinger is ontstoken :-( Hou je niet van 'smakelijke' verhalen lees dan niet verder.

Het begon met een infectie naast mijn nagelriem, ook wel een omloopje genoemd (nooit van gehoord). Dat was makkelijk met een naald aan te prikken om de pus er uit te laten. Dat gaf meteen verlichting van de pijn. Na drie keer aanprikken verplaaste de infectie zich naar de onderkant van mijn vingertop en dat heet fijt (ook nog nooit van gehoord). Die infectie ligt veel dieper onder de huid en ik wacht dus al vier/vijf dagen tot de infectie naar boven komt zodat ik 'm kan aanprikken. Behandeling: zo snel mogelijk laten rijpen met behulp van sodabadjes. Ondertussen wordt mijn vinger steeds dikker en roder. De trekzalf die ik had gekocht (ruikt als asfalt) gebruik ik niet want ik kan geen verband hebben om mijn vinger. Dan gaat de pijn van oncomfortabel (3) naar bijna niet te houden (8/9 op een schaal van 1 tot 10). Ik begin wel sjacherijnig te worden zo langzamerhand, want met zo'n infectie in mijn lijf voel ik me toch niet helemaal lekker dus ik kijk er naar uit dat ik een naald in m'n vinger kan gaan steken (rare meid) :-\

2 opmerkingen:

1972Galadriel zei

Mijn vader zei altijd dat je fijt kreeg van nagelbijten. Niet dat het hielp..ik kluifde gewoon verder :)
Maareh..succes met de infectie..ik hoop dat ie snel weggaat!

gr.
Gala

Moutarde zei

Het genot van kluiven is helaas aan mij voorbij gegaan :-\ Tijdens het 'onderhoud' heb ik misschien een velletje teveel weggehaald. Vuiltje erbij en bingo :-( Gelukkig is het me nog nooit eerder overkomen en wat mij betreft is dit de laatste keer.
Ben vannacht rond 2 uur met pijnstilling begonnen want ik werd wakker van de pijn. GEK wordt ik ervan zo langzamerhand, maar hij is nog steeds niet aanprikbaar. Gggrrrr!