dinsdag 1 november 2011

Roosopgraving

In onze tuin stond een roos die heel veel takjes en heel veel blaadjes maakte, maar geen rozen :-( Dit voorjaar had ik 'm daarom uitgegraven en aan mijn vader gedoneerd in de hoop dat íe zich daar beter gedraagt. Tot mijn verbazing echter kwam er op dezelfde plaats als ik de roos had uitgegraven een nieuwe roos, hetzelfde euvel. Vandaag moest íe er dus weer aangeloven en begon ik vol goede moed het ding uit te graven. En graven,... en graven! Toen ik op zo'n 90 cm diep zat en ongeveer op mijn buik moest gaan liggen om nog zand om de wortel te kunnen weghalen heb ik de wortel toch maar doorgeknipt. Ondertussen had ik de halve border vol liggen met aarde die uit het gat kwam. Gelukkig stond het leeg, in afwachting van groente die ik dit jaar niet geplant heb :-\ Maargoed, roos was opgegraven. Alleen nog die dikke zijtak verwijderen... Die bleek helemaal naar de zijrand van de border te lopen (zo'n anderhalve meter naar links) en eigenlijk nog verder, maar ik wilde het terras niet openhalen :-\ Lekkere plant die roos, het lijkt wel onkruid die wortels :-( Nu maar hopen dat ik het ding voldoende heb verwijderd, hieronder het resultaat van de opgraving (die lineaal is iets langer dan 30 cm). Naar de sportschool hoef ik in ieder geval niet meer. Poeh, wat heb ik gezweet op dat ding! Prima weer overigens vandaag, heerlijk zonnetje! Daar wordt ik blij van :-)

Geen opmerkingen: