dinsdag 1 november 2011

Lets do it!

Via de columns van Hanneke van Veen en in dit geval specifiek de columns die ze voor Tros Radar schrijft, kwam ik op een wonderlijke site. Ik zag een filmpje over iemand in Letland die vertelde dat het daar tot voor kort heel gewoon was je afval gewoon in de natuur te dumpen. Dat was hem een doorn in het oog en hij heeft een opruimactie op touw gezet die ervoor zorgde dat in 1 DAG(!) al die afvalhopen door heel Letland opgeruimd werden door vrijwilligers.
Het doet me denken aan afvalbergjes die je her en der in zuidelijke landen nog wel eens ziet (op vakantie). 'Hoe zit dat eigenlijk in Nederland?' vraag ik me af. Hoog tijd om eens goed om me heen te kijken als ik onderweg ben (ook op de fiets). Ondertussen ga ik de website in de gaten houden want er is een wereldwijde actie op komst. In 2012 staat een World cleanup gepland. Misschien ondertussen maar vast dat afvalhappertje bij de gemeente halen...

Geen opmerkingen: