dinsdag 24 mei 2011

Dakgootje verven, niemand zeggen

Ik zou zweren dat ik dit voorjaar al eerder een stukje had geschreven over de dakgoot van de schuur die ik bezig ben te schuren/schilderen. Die dakgoot was als enige aan de achterkant (op de begane grond dan) van het huis nog niet geschilderd zag ik en aangezien het (bijna) op het zuiden ligt kon de dakgoot een laagje verf goed gebruiken. Tijdens de 'hittegolf' anderhalve maand geleden heb ik de eerste schuur/verfsessie gedaan ('kwas nog niet klaar of het begon te regenen) en nu moest íe nog een tweede keer. Het valt me tegen het verven dus ik zat er tegenaan te hikken dat het ding nog een keer geschuurd en geverfd moest worden, maargoed vandaag ging ik in ieder geval het stuk hout waar je tegenaan kijkt doen (de onderkant heeft weinig te lijden en heb ik vorige keer al uitgebreid gedaan).
Het is prima weer, ongeveer 23 graden met een stevig windje, dus dat werkte lekker. Beetje geschuurd, beetje geplamuurd en nu net klaar met verven. Zo dat is klaar (deze keer zou het minstens 24 uur droog moeten blijven) en ik ga lekker mijn boek lezen in de tuin!

Geen opmerkingen: