vrijdag 28 januari 2011

Bokashi

Helaas wordt in onze wijk GFT niet apart ingezameld omdat mensen doodleuk hun vuilniszakken met luiers in de GFT container dumpten wanneer de container voor restafval vol was. Einde GFT inzameling dus :-( Bij het huis werd een GFT bak geleverd maar deze heb ik nooit goed aan de gang gekregen. Alternatief: een bokashi emmer.
Ik was al een tijdje aan het denken of ik een Bokashi emmer wilde kopen. Ze worden eigenlijk per set van 2 verkocht, maar wij produceren niet zoveel (biologisch) GFT. Er stond er maar één in de biologische winkel waar ik altijd kom en de eigenaar vond het geen probleem 'm los (wel met Bokashi starter) te verkopen, dat kwam mooi uit. Ik had deze week al aardappelschillen en bietenschillen bewaard zodat ik vandaag de Bokashi meteen kon starten. Ik ben benieuwd hoe het gaat!

Geen opmerkingen: