zondag 16 januari 2011

Soladin problemen

Vrijdag zat er een brief in de bus dat er een aantal Soladin omvormers een defect onderdeel konden hebben waardoor deze omvormer voor zonnepanelen veel te warm kan worden. Of we ff het serienummer van onze omvormer wilden controleren om te kijken of onze er ook last van had/zou kunnen hebben. Ik meteen naar boven met de bijgesloten handleiding om het serienummer te controleren. Oei, oei... onze omvormer zou ook zo'n defect onderdeel kunnen hebben. Hij moest direct ontkoppeld worden (geen opbrengst meer van de zonnepanelen dus) en via een site aangemeld worden om 'm terug te sturen en een vervangende omvormer te krijgen. Gisteren zat bij de post al de enveloppe met een doos waarin de omvormer opgestuurd moet worden. Vandaag heb ik de omvormer ingepakt en morgen gaat íe via Kiala (ook een 'postdienst' waar ik nog nooit van had gehoord) verzonden worden. En dan maar wachten op de vervangende omvormer...
Dit is overigens de eerste keer dat we met een recall actie te maken krijgen en ik moet zeggen dat het netjes geregeld is: melden via een site (bellen kan ook), op hun kosten wordt de boel verzonden en ze sturen zelfs een doos om de omvormer in te versturen. Ik hoop wel dat we snel een andere omvormer krijgen, want nu leveren onze panelen geen stroom.

Geen opmerkingen: