woensdag 26 januari 2011

Kipfilet(je)

Nee, het gaat niet over het extra vel achterop je bovenarm (wat ze ook wel kipfiletje noemen), maar over kippenvlees voor op je bord :-) Eergisteren had ik bij het avondeten kipfilet klaargemaakt. 'Wat is dit?' vroeg mijn lief, 'kipfilet' antwoorde ik. 'Dat moet een megakip geweest zijn, zo groot is de kipfilet' zei mijn lief. Ik zei dat ik 'm ook onnatuurlijk groot vond en dat het me de laastste tijd was opgevallen dat sommige kipfilets inderdaad erg groot waren. Blijkbaar denken de 'producenten' dat de consument vraagt om zo'n opgeblazen kip. Het voelt voor mij niet goed. Afgezien van eventueel ingespoten water moet er gesleuteld zijn aan de kip die zo een monsterfilet levert. Vandaar dat ik meer neig om biologische kipfilet te gaan kopen. Het is wel wat duurder, maar wel natuurlijker.

Geen opmerkingen: