zondag 22 juli 2007

Fietsrouteplanner voor Gelderland

Ik ben al jaren lid van de Fietsersbond, maar nooit actief geweest, gewoon... lid. Centjes overmaken, tijdschriftje lezen. Toen ze een aantal jaren geleden begonnen met een fietsrouteplanner hoopte ik stilletjes dat er voor Gelderland ook één ging komen, want dat lijkt me erg handig. Met zo'n fietsrouteplanner kan je niet alleen toeristische routes plannen, maar ook routes van deur tot deur, dus ook binnen je eigen woonplaats handig. Een paar weken terug kreeg ik een leuke brief: of ik wilde meehelpen fietspaden en wegen in kaart te brengen voor de Fietsrouteplanner voor Gelderland. Maar natuurlijk!
Ik heb me officieel aangemeld als vrijwilliger (daar hoef je overigens geen lid van Fietsersbond voor te zijn, iedereen is welkom), ben een paar weken later naar een informatie-avond geweest om wat meer te weten te komen over het programma waarmee de routeplanner informatie ingevoerd kan worden en ben sindsdien best wat uurtjes zoet met fietspaden en wegen tekenen en wegkenmerken invoeren. Nu fiets ik redelijk wat af in mijn woonplaats, dus heel wat wegen en hun kenmerken kan ik uit de blote bol al invoeren. Dat valt niet tegen :-) Elke gelegenheid grijp ik aan om gewapend met veldformulieren en pen weer een stukje van mijn omgeving 'in beeld' te brengen. Heerlijk, iets nieuws waar ik me op kan storten ;-)

Geen opmerkingen: