zondag 18 oktober 2009

16,6 ºC

Toen ik vanochtend in de huiskamer kwam was het daar 16,6 ºC. Sinds we vorig jaar de thermostaat hebben uitgezet (hij geeft alleen nog de temperatuur aan) en alleen nog met de thermostaatknoppen op de verwarming 'werken' in de kamer waar we op dat moment zijn is het elke ochtend weer een verrassing wat de temperatuur gaat zijn (zelfs in de winter maar zelden onder de 16 ºC). Toch doe ik de verwarming nog niet aan. Onze keuken heeft een open verbinding met de huiskamer waar de thermostaat hangt en als ik thee ga zetten/koken en de zon schijnt overdag wordt het snel warmer en is bijverwarming niet nodig. De luchtroosters boven de ramen, die zodra het buiten warm genoeg is open gaan, heb ik al wel dichtgedaan. Het is een beetje een sport hoe lang we zonder bij te verwarmen toch comfortabel in de huiskamer kunnen vertoeven. Twee avonden geleden heb ik toch één verwarming aangezet tot er 18,6 ºC op de thermostaat stond. Bij deze temperatuur kan ik lekker vertoeven als ik op mijn handen na inactief aan de pc zit. Maar sindsdien niet meer hoor! Binnenkort krijgen we de jaarlijkse afrekening, ik ben benieuwd of we minder verbruikt hebben dan het jaar ervoor (dat kan bijna niet anders).
P.S. In de badkamer doe ik overigens wel even de verwarming al aan als ik ga douchen. Een koude badkamer als ik onder de douche vandaan kom vind ik vreselijk. Het moet wel leuk blijven!

Geen opmerkingen: