zondag 11 oktober 2009

Courgettecake ?!

Vorige week kregen we wederom courgette in onze Odin combi-tas. De vorige keer dat we courgette in de tas hadden maakten we Courgetteschotel met champignons en pesto, wat eigenlijk alleen smaakte naar de kaas die we op de schotel hadden gestrooid. Mijn 'angst voor vieze courgette' was hierdoor danig afgenomen. We zaten echter wel weer met een courgette waar iets mee moest; tijd om het Odin receptenboek te raadplegen. Deze keer werd het Canadese courgettecake; cake met geraspte courgette erdoor. Nou ben ik helemaal geen cakemaker (of eter, meestal vind ik er weinig aan) en onze oude cakevorm had ik blijkbaar weg gedaan, maar nog geen nieuwe gekocht :-/ Dus stond ik daar in de keuken met cakedeeg helemaal klaar, zonder cakevorm. Gelukkig hebben wij het getroffen met onze buren, dus een cakevorm was zo geleend en kon de cake de oven in. Al snel begon het heerlijk te ruiken en na enige afkoeling proefden mijn lief en ik de eerste stukjes nog warme cake: heerlijk! Een stevige, beetje natte cake waarin je geen spoortje courgette proeft (zelfs mijn schoonmoeder vond 'm lekker en zij houdt niet van cake zegt ze) :-) Dit recept is dus zeker voor herhaling vatbaar. Moeten we wel ff een cakevorm kopen natuurlijk; de geleende cakevorm ging voorzien van een aantal plakjes cake weer terug naar de buren. En de courgetteangst? Die slinkt gestaag.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Daphne,

Leuk zo'n blog... Wist niet dat je iets tegen courgettes had: als je wilt heb ik nog wel een lekker recept voor pasta met courgette en rozijnen (vegetarisch en als je wilt zelfs biologisch) en voor een lekker courgettesoepje.
Just let me know,
Iris.

1972Galadriel zei

klinkt goed :)

Moutarde zei

Hoi Iris,

ik heb je een mail gestuurd voor het courgettesoepje. Die durf ik wel denk ik.