donderdag 8 oktober 2009

Wasmachinemonteur e.a.

Vandaag was ik even wasmachinemonteur. Enige dagen geleden brak het rechtscharnier van de deksel van onze (bovenlader)wasmachine af. Mijn lief zei 'ach het gaat nog wel. Met beleid hanteren', maar toen ik gisteren de deksel dicht deed om de wasmachine aan te zetten voelde de deksel ineens zo zwaar dat ik hem niet op kon vangen en ging 'ie dus helemaal stuk :-/
Na een telefoontje met Miele waar ik aanwijzingen kreeg waar ik de schroefjes kon vinden om de boel te demonteren ging ik op onderzoek uit. Als ik een monteur moet laten komen zou het €200 gaan kosten en aangezien ik best wel technisch ben aangelegd (al zeg ik het zelf) ga ik toch minstens zelf kijken wat ik kan doen.
Tijdens het onderzoek heb mooi alle losse plastic stukjes van de naastliggende (ook kapotte) plastic geleider van draden weg kunnen halen en het loze deel van het metalen scharnier in de dicht-stand gezet. Het deksel gaat nu weer redelijk probleemloos open en dicht, maar voelt natuurlijk erg zwaar omdat het niet meer ondersteund word aan één kant. Dat metalen scharnier vervangen moet ik zelf wel kunnen en ik heb het meteen (na overleg met mijn lief) besteld. Morgen of overmorgen wordt het scharnier bezorgd dus dan verder...
Nu zet ik mijn koksmuts op en ga kijken welke ingrediënten ik moet gaan kopen om de broccolisoep en de cake met courgette te kunnen maken.

1 opmerking:

1972Galadriel zei

altijd handig om technisch onderlegd te zijn! Succes met het vervangen van het scharnier :)

groetjes,
Gala