maandag 12 oktober 2009

Zon

Toen we in september een weekendje naar Terschelling gingen reden we via Flevoland naar de boot in Harlingen. Onderweg kwamen we een allerleukst wegrestaurant tegen. Nu weet ik dat dit een inzinnige tegenstelling is, want wegrestaurants zijn in mijn ogen alleen goed om even te gaan plassen en misschien iets te drinken maar het eten is nog slechter dan in een snackbar (of spreekt hier mijn 'VanderValkcomplex'?). Dit was dus een LEUK wegrestaurant: haje wegrestaurants aan de A6. Ze hebben er allerlei biologische drankjes en maken hun eten zoveel mogelijk met biologische ingrediënten, daar ben ik erg gevoelig voor. Bij de ingang (vlak bij de toiletten :-)) hadden ze allerlei vogelvoeder'apparaten' hangen. Nu heb ik vorig jaar een voerderaar van de vogelbescherming gekocht (voor zaadjes), maar deze kon ik niet laten liggen (voor pinda's, dus dat past leuk!). Ik vind 'm erg vrolijk en nu vanochtend de zon zo lekker scheen dacht ik er ook aan dat ik 'm nog op mijn blog wilde zetten. Hier is íe:
Binnenkort ga ik 'm vullen en mag íe in de tuin.
Overigens zijn we op de terug- weg van Harlingen gestopt bij het broertje aan de andere kant van de A6 en daar hebben we heerlijk gegeten. Ik had mosterdsoep met zalmstukjes en doradefilet met pasta, allebei heerlijk, met daarbij een biologisch frisdrankje. Je kan er overigens ook wandelen en zelfs logeren aan het water. Dat doen we misschien een andere keer. Jammer dat ze alleen in het noorden zitten...

Geen opmerkingen: