zondag 11 oktober 2009

Wasmachinemonteur II

/zet monteurspet af... Zo de wasmachineklep doet het weer normaal :-D Het scharnier voor de wasmachinedeksel was vrijdag per post aangekomen en heb ik zojuist gemonteerd.
In eerste instantie zat er 1 klein onderdeeltje bij het scharnier waarvan ik niet wist wat ik daar mee moest, maar gaandeweg kwam ik er achter dat dit plastic pinnetje gebruikt werd om het scharnier van de deksel te verbinden met een gasveer. Vandaar dat ik het deksel toen het bijna dicht was uit m'n handen liet vallen. Zonder gasveer die dan wordt ingeschakeld lijkt de deksel veel zwaarder.
Voor de goede orde moet ik wel even melden dat ik het plastic kabelgootje dat naast het scharnier zit dat dik 50 Euro kost niet heb vervangen, maar het kapotte gootje (door mijn lief) met plakband aan het nieuwe scharnier heb vast laten maken. Dat vind ik dus echt schandalig dat zo'n lullig stukje plastic zo duur is! Afijn, ik ben misschien een half uurtje bezig geweest om het scharnier te monteren, kosten voor het scharnier + verzending 36 Euro. Om het een monteur te laten doen, had het minimaal 200 Euro gekost. Uitgespaard zeker 164 Euro!

2 opmerkingen:

1972Galadriel zei

Dat is nog eens een besparing!
En knap dat je het zelf gedaan hebt :)

Moutarde zei

Ik was al in mijn nopjes maar nu is m'n grijs nog breder. Dank :-D