donderdag 8 oktober 2009

Winterslaap onderbroken :-)

Al iets meer dan een week begint mijn lichaam winterslaapneigingen te vertonen. Ik slaap per nacht zo'n twee uur meer, ik merk dat ik minder energie heb en als ik 'sochtends wakker word kan ik zonder probleem in bed blijven liggen en gedachtenloos naar het plafond liggen staren (zonder dat ik geniet van mijn lekker warme bed). Vooralsnog zie ik dit met lichte verbazing aan, het is meer lichamelijk dan geestelijk gelukkig, alhoewel ik tijdens dat ik dit type wel een lichtbad neem, want uit ervaring weet ik ondertussen dat ik meer licht nodig heb als mijn winterslaapneigingen beginnen.
Vanochtend lag ik 'ins blaue hinein' te staren toen ik een dieselauto hoorde stoppen, de motor werd afgezet en een schuifdeur ging open; weer een pakje voor de overburen dacht ik, alleen zet deze gelukkig de motor wel af. Totdat ineens onze deurbel ging en ik mijn badjas aan moest schieten om naar beneden te draven en de voordeur open te doen (de bezorgers van tegenwoordig zijn over het algemeen heel snel weer weg na het aanbellen).Toen stond daar een meneer met een mooi boeket en nadat ik had bevestigd dat het boeket inderdaad aan mij was geadresseerd ging ik met het boeket naar binnen. Het bleek van mijn ouders te zijn, een bedankje voor het (een paar dagen) verzorgen van mijn moeder tijdens mijn vaders vakantie. Wat leuk, lief etc. en een welkome onderbreking van (de aanloop naar) mijn winterslaap! Nadat ik het boeket in een vaas had gezet heb ik toch ook maar even gebeld met mijn acupuncturiste voor een afspraak.

Geen opmerkingen: